Кітапхана

lib.akb.nis.edu.kz

Ақтөбе қаласындағы физика-математикалық бағыттағы Назарбаев Зияткерлік мектебі кітапханасының қызметтерінің негізгі бағыттары: оқу үрдісін ақпараттық ресурстармен қолдау, ақпараттық және функционалдық сауаттылықты дамыту, оқу мәдениетін, зерттеушілік дағдыларын қалыптастыру, кітапхана жұмысына ақпараттық технологияларды енгізу және тәжірибені орта мектептерге тарату.

Білім беру процесін қолдау кітапхана қорын ресурстармен қалыптастыруды қамтиды. Біздің кітапхананың қорында көптеген оқу басылымдары, психология, өзін-өзі дамыту және әр түрлі білім салалары бойынша қызықты және әр түрлі әдебиеттер қоры жинақталған. Қор үш тілде: қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде жасақталуда. Қазақ тіліндегі жинақ Қазақстан тарихы бойынша көптеген әдебиеттерден, әдебиеттанудан және жеке тұлғалардың жақсы кітапханасынан тұрады. Қазақ тіліндегі көркем әдебиетте классиктер мен қазіргі заманғы авторлардың шығармалары бар, әлемдік классиктердің аударылған әдебиеттері де бар.

Мектептің білім беру кеңістігінің мазмұны үшін мектеп кітапханасының міндеттерінің бірі – электрондық ресурстарға қол жетімділікті ұйымдастыру. Бұл қызмет мультимедиялық материалдарды, қорды жинақтап қою ғана емес, сонымен қатар оларды онлайн режимінде пайдалану үшін ғаламтор-ресурстарды іздеу, жинау, бағалау, жүйелеуді қамтиды. Сондықтан, зияткерлік мектептердің кітапханалары ғаламтор-ресурстармен жұмыс жасау кезінде өз міндеттерін пайдаланушылар тұрғысынан ең құнды ресурстарды таңдап, оларға қол жетімділікті қамтамасыз етуде. Бұл ресурстардың бірі – EBSCO – ақпараттық қызметтер нарығында электрондық қызметтер мен мәліметтер базасын ұсынушы және Bilim Media Group компаниясының кейбір платформалары. Bilim Media Group – Қазақстандағы электронды оқыту нарығын дамытушы, инновациялық компания. Компания білім беру мазмұнын дамыту, оқшаулау және таратумен және соған байланысты технология мен қызметтермен айналысады. Тұтынушылар арасында мемлекеттік ұйымдар, ірі ІТ-компаниялар, медиа құрылымдар және елдің жетекші оқу орындары бар.

Жазылуды қажет ететін ғаламтор-ресурстардан басқа, қол жетімді ресурстардың саны өте көп. Кітапхана білім беру қызметінде пайдалы болуы мүмкін әр түрлі білім салаларындағы ең беделді шетелдік және отандық ресурстарды қамтитын сайттарға сілтемелер жинағын жасайды. (Khan Academy, National Geographic, Лекториум, «Кирилл и Мефодий» компаниясының Энциклопедиясы, Britannica Энциклопедиясыжәне т.б.)

Желіде көптеген тамаша ақпараттық ресурстар бар, соның ішінде оқу үдерісін сүйемелдеуге арналған ресурстар. Алайда, ақпараттың көптігі, сапасыз және кейде қауіпті материалдардың болуы мектеп кітапханасының рөлін арттырады, оның міндеттерінің бірі – электронды материалдар жинағын қалыптастыру үшін сапалы ресурстарды сүзу, таңдау, жүйелеу.

Ақпарат көлемінің көбеюіне байланысты мектеп кітапханалары үшін бірінші кезектегі мәселе ақпараттық және функционалдық сауаттылықты дамыту болып табылады. Оны іздеуді және таңдауды оңтайландыру қажет. Бұл дегеніміз, жоғары ақпараттық сауаттылықты меңгеру оқушылардың оқу және зерттеу қызметіндегі ерекше маңызды мәселеге айналуы. Ақпараттық қажеттілікті тұжырымдау, сұрау, іздеу, ақпаратты таңдау, бағалау және талдау қабілеті – бұл қазіргі заманғы оқушыларға қажет дағдылар. Бұл міндеттер кітапханада оқушыларға ақпараттық сауаттылық сабақтарын өткізу арқылы шешіледі. Оқушыларға ақпараттық сауаттылықты дамыту сабақтары кітапхананың анықтамалық-библиографиялық аппаратымен танысып, ақпарат іздеу немесе шағын зерттеу жұмыстарын жүргізу бойынша практикалық жұмыстарды орындаудан басталады. Келесі қадам – ​​желімен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру сабақтары. Оқушылар желі мүмкіндіктерін: ресурстарды, электрондық поштаны тиімді пайдалана білуі, электронды дауыс беруге қатысуы, іздеу жүйелерімен жұмыс істеуі, қажетті ақпаратты таба және сақтай алуы керек. Ең бастысы, мектеп оқушылары өздерінің білім беру ұйымдары үшін қол жетімді білім беру ресурстарының құрылымы мен мазмұны туралы және ашық ,қол жетімді ресурстар туралы хабардар болуы керек, өздерін іс жүзінде «виртуалды жерлерде» бағдарлауы керек, ғаламтордың олардың білім алуына қалай көмектесетінін түсініп, осы мүмкіндіктерді күнделікті оқу іс-әрекетінде қолдана алуы керек.