Баланы өзіне және қабілетіне сенуге үйрету: Ақтөбе НЗМ үздік оқытушысы Айгүл Мыңжасаровамен сұхбат

Айгүл Мыңжасарова – Ақтөбе қаласындағы физика-математика бағытындағы Назарбаев Зияткерлік мектебінің орыс тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі. Біз Айгүл Қуанышқызымен кездесіп, студенттердің құрметіне ғана емес, сеніміне, сүйіспеншілігіне, қолдауына ие болуының сырын сұрадық. Бала жанының мейірімділігі, мектеп мұғалімі мамандығының қиындығы туралы шағын сұхбатымыздан оқыңыздар …

▪️ Орыс тілі мен әдебиетінен сабақ бергеніңізге қанша жыл болды? Жұмысты қай жерден бастадыңыз?

Мен 32 жыл ұстаздық еттім, 4 жыл НЗМ-де сабақ бердім. Еңбек жолымды аяқталмаған ауыл мектебінде бастап, оқуымды бітіргеннен кейін жолдамамен барған болатынмын. Ол жақта мұғалім және қласс жетекші қызметтерін атқардым.
▪️ Неліктен осы мамандықты, нақты осы пәнді таңдадыңыз? Бұл мамандықтағы ең қиыны не?
Бала кезімнен барлық қатарластарым сияқты мен де кітап оқуды ұнататынмын, көп оқитынмын, әдеби шығармаларымен танысқан сайын көптеген сұрақтар туындады. Мамандық таңдауымды кітапқа деген сүйіспеншілік пен қиын өмірлік жағдайларды түсінуге деген құштарлық айқындаған шығар. Ең қиыны – баланы өзіне және оның қабілетіне сенуге үйрету.
▪️ Мектеппен байланысты ең жылы естелік, оқушылар?
Ең жылы естеліктер – мектеп бітіруші түлектер мектепке келіп, қал жағдайымызды біліп, жетістіктерімен бөлісіп кеткені. Оқушының ұстазын іздеп келуі жанды жылытады.
▪️ Сізге қандай кітаптар/авторлар ұнайды?
Тургенев, Достоевский.
▪️ Ұстаздық еткен жылдардағы сүйікті оқушыңыз есіңізде ме? Сіз әлі де онымен байланыстасыз ба?
Сүйікті оқушылар көп, бірақ бәрінен де алғашқылары есте қалады. Олар қазір өздері бала тәрбилеуде, таңдаған қызмет саласында табысты. Хабарласамыз, жалпы чатымыз бар.
▪️ Сізге нені үйрету көбірек ұнайды? Орыс тілі ме, орыс әдебиеті ме?
Әдебиетті жаным сүйеді.
▪️ Әлеуметтік желі сіздің пәнді білуге ​​қалай әсер етеді? Олардың орыс тілін үйренуде пайдасы бар ма? Сен онда барсызба?
Мен әлеуметтік желілерді тақырып бойынша қосымша білім алудың тамаша мүмкіндігі деп санаймын. Онда мен кейде балаларға ұсынатын көптеген бейне сабақтар, ресурстар бар. Мен әлеуметтік желілерде жоқпын, болашақта білім беру ресурсын құруды жоспарлап отырмын.
▪️ Студенттер сізге өз әңгімелерін, өлеңдерін жиі әкелетін шығар. Талантты оқушыны қалай тәрбиелеу керек? Оның алғашқы қадамдарына қалай қарау керек?
Иә, алып келеді. Бірінші тәжірибе – бірінші сынақ пен қателіктер. Балалардың көңілі қалмауы, беті қағылмауы өте маңызды, мен оларға қолдау көрсетуге тырысамын, әрқашан өз көмегімді, кеңесімді ұсынамын.
▪️ Оқушыларға сабақ барысын ұнату үшін қандай да бір қосымша құралдарды қолданасыз ба: фильм көресіз бе, театрға барасыз ба?
Біз фильмдердің, мультфильмдердің үзінділерін көріп, талдаймыз. Балалар үшін жақсы тәжірибе – театрға бару. Бізде, өкінішке орай, драма театрында дәл сол сәтте біз өтіп жатқан шығармаларға негізделген театрландырылған қойылымдар бола бермейді. Балаларға мүмкіндігінше басқа қалаларға барған кезде театрларға баруды ұсынамын.
▪️ Қазіргі балалар жазғанда қателіктер жиі жібереді деген рас па?
Өкінішке орай ол рас. Кім аз оқыса, сауатсыз жазады.
▪️ Қазіргі жеткіншектерді әдебиетке, кітап оқуға қызықтыру, оларды гаджеттерден қалай алыстатудын сыры бар ма?
Сіз әрқашан олардың қызығушылығын оята аласыз. Мұны істеу үшін сіз балаларды не алаңдататынын түсінуіңіз керек, олардың мүдделерін білуіңіз керек.
▪️ Мектеп кезінде қандай сабақтар ұнады, қайсысы ұнамады?
Математика сабақтарын ұнататынмын.
▪️ Үйде немен айналысқанды ұнатасыз?
Мен тамақ әзірлегенді, қонақ күткенді ұнатамын, жазда бақшада үнемі уақытымды өткіземін.
▪️ Егер сізге Ақтөбедегі Зияткерлік мектебінің оқушысы болсаңыз, сіздің сүйікті ұстазыңыз кім болар еді?
Гүлжан Убайдуллақызы, Людмила Викторқызы, Бибігүл Асылбекқызы, Қорғанбекова Гүлзару, Қобландина Гүлнара.
▪️ Мұғалім шәкірттерінен не үйренеді? Ал сіз не үйрендіңіз?
Сөзсіз. Қазіргі ұрпақ ұтқыр, шығармашыл. Мен оқушылардан компьютермен қолдану туралы көп нәрсені үйренемін. Көбінесе олар өз сұрақтарымен мені белгілі бір ойға жетелейді және осы мәселені шешу үшін қажетті ақпаратты іздеп кетемін.
▪️ Қай онжылдықта мұғалім болып қайтер едіңіз? Неліктен?
90-жылдардың аяғына. Шәкірттерім есімде, әрбір әдебиет сабағы шығармаларда көтерілген мәселелер бойынша қызу пікірталасқа ұласатын. Сол кездегі ұрпақ көп оқып, классиканы шындап қабылдайтын.
▪️ Сабырлылық пен шыдамдылықты қалай сақтайсыз?

Төзімділік пен шыдамдылық жылдар бойы, тәжірибе арқылы қалыптасады.